·        Les Jornades Comerç Increïble –sessions de debat i coneixement que se celebren en el marc de la Setmana del Comerç— se centraran enguany en analitzar les noves eines de promoció dels eixos comercials i en les oportunitats de les solucions tecnològiques pel comerç

·        Una de les jornades —dimarts, 26 de març— es dedicarà de forma monogràfica a analitzar i debatre el present i futur dels eixos comercials a Catalunya, i a la futura llei de les Àrees de Promoció Econòmica i Urbana (APEUs), que impulsa la Generalitat, com a eina de foment i millora de la àrees comercials

·        També tindrà lloc —divendres, 29 de març— el “Retail Talks”, un showroom per al comerç, on destacades empreses i entitats presentaran les seves solucions digitals en àmbits com la intel·ligència artificial, Big Data o neuromàrqueting orientades al brand experience

·        A banda, les entitats i associacions de comerç se sumen a la 3a Setmana del Comerç, amb 160 activitats i accions arreu del territori

Del 25 al 31 de març se celebra la tercera edició de la Setmana del Comerç, una iniciativa que impulsa la Generalitat, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM). Amb el comerç com a protagonista, aquesta iniciativa pretén ser el punt de trobada amb el sector comercial on es combinaran espais d’intercanvi d’experiències, plataformes de reflexió, i espais de foment d’idees amb un munt d’activitats arreu del territori que ajudaran a posar en valor el comerç i a reivindicar l’important paper que juga en l’economia catalana i en el model de país.
El tret de sortida de la Setmana del Comerç el donarà dilluns, 25 març, la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, al Caixa Fòrum, i comptarà amb la conferència “Radical Retail” on el consultor i fundador d’Infonomia, Alfons Cornella explicarà la seva visió sobre el comerç.
Jornades Comerç Increïble
Les Jornades Comerç Increïble —sessions tècniques de debat i coneixement que se celebren en el marc de la Setmana del Comerç—  se centraran enguany en analitzar les noves eines de promoció dels eixos comercials, con donar resposta als canvis en les preferències de consum i en les oportunitats de les solucions tecnològiques pel comerç.
La sessió de 26 de març es dedicarà de forma monogràfica a analitzar i debatre el present i futur dels eixos comercials a Catalunya, i la futura llei de les Àrees de Promoció Econòmica i Urbana (APEUs), com a eina de foment i millora de la àrees comercials. La directora general de Comerç explica els principals eixos de Llei dels APEUs en què treballa actualment la Generalitat. Així mateix, es comptarà amb la col·laboració de 3 experts europeus, en una taula rodona sobre la implantació del BIDs al Regne Unit i Alemanya. La jornada es completarà amb la presentació d’un informe sobre el nivell d’associacionisme comercial i una presentació a càrrec de Retailcat.
La jornada del 27 de març se centrarà en “Vendre com sempre, però diferent! Com reinventem les botigues per vendre en un futur?”. De la mà de l’economista i “botigueròleg” Marcos Álvarez, s’ajudarà als assistents fer una diagnosi diferent dels seus negocis per planificar noves estratègies de venda per al futur. Alhora es debatrà sobre els nous perfils de consumidor, i de les noves competències que han de tenir els venedors. La jornada es completarà amb la presentació de l’estudi «Anàlisi del Comerç a Barcelona: Físic i online. Recomanacions per guanyar competitivitat», a càrrec de Barcelona Oberta.
Dijous, 28 de març, la sessió es dedicarà a com maximitzar les inversions en eines tecnològiques. Amb la participació de 3 experts en la matèria, la jornada s’orienta específicament als empresaris de comerç, serveis i moda i als professionals que gestionen aquest àmbit a les seves empreses.
Divendres, 29 de març, tindrà lloc el Retail Talks, un showroom per al comerç minorista, on destacades empreses i entitats presentaran les seves solucions digitals en àmbits com la intel·ligència artificial, Big Data o neuromàrqueting. Amb l’aparença d’un “market place”, 16 empreses proveïdores exposaran in situ totes les solucions que ofereixen per a la generació de brand experience per al comerç detallista, amb contactes B2B amb els assistents. Entre les empreses participants hi haurà Endesa, Secartys, Beabloo, Manzaning, Payment Innovation Hub o Imotion Analytics.
Entitats i associacions de comerciants participen amb 160 activitats arreu del territori
Una edició més, les entitats i associacions de comerciants han volgut sumar-se a la Setmana del Comerç amb 160 activitats i accions arreu del territori. Un extens programa d’activitats, que inclou des de jornades des de reflexió i coneixement orientades a professionals del comerç fins a accions lúdiques per a tots els públics.
Per demarcacions, a les comarques de Barcelona estan previstes 51 activitats de promoció del sector del comerç a càrrec de 48 entitats; a Girona, s’organitzaran 21 activitats per part de les 16 entitats que s’han sumat a La Setmana del Comerç; 30 activitats organitzades per 21 entitats comercials de la Catalunya Central; 19 activitats a les comarques de Lleida i Val d’Aran a càrrec de 10 entitats; 20 accions al Camp de Tarragona organitzades per 10 entitats; i 18 activitats a Terres de l’Ebre organitzades per 11 entitats ebrenques.