Una setantena de comerços participen d’una iniciativa que convertirà la capital osonenca en un museu a l’aire lliure
El president de l’entitat, Toni Brachs, ha destacat que l’objectiu és dotar les botigues d’un contingut diferent que porti a incentivar les vendes . “No és una campanya basada en el preu, perquè això ja ho fem al dia a dia”, ha destacat Brachs. “Volem que a partir d’ara tirem endavant més campanyes d’experiència i amb valor afegit com aquesta i menys de les que el que marca és el preu”, ha afegit.
Cada botiguer ha adaptat la proposta com més li ha convingut. Alguns han decidit crear un espai específic a l’interior de la botiga per exposar el producte, d’altres han organitzat demostracions, tastets o també una exposició, entre d’altres propostes. Com a exemple, Brachs ha explicat que una llibreria decorarà la botiga amb la temàtica del llibre que ha escollit com a peça única, una botiga de moda farà un repàs fotogràfic de com han evolucionat els patrons dels seus pantalons al llarg de la història, una tenda d’electrònica farà una demostració amb videojocs amb realitat virtual o una cafetera presentarà una nova línia de gelats vegans.
Les artistes dels quadres, Agnès i Aina Amblàs, han explicat que amb les obres volien “sorprendre” i fer que els potencials compradors se sentin atrets pels quadres elaborats a partir de la tecnologia. “Els esbossos de les obres s’han deixat al descobert sota la pintura i amb uns traços sols a llapis”, ha explicat Aina Amblàs. A través de la tècnica de l’aquarel·la les artistes han anat creant una setantena de composicions “originals i boniques”. A més, un marc daurat i abarrocat li dona el toc de luxe que estaven buscant, han explicat.
A partir de dijous, als locals s’hi podrà trobar la proposta d’itinerari a seguir amb la ruta dels aparadors i les botigues que participen de la iniciativa artística. Un cop acabada la campanya comercial les artistes han explicat que els agradaria fer una exposició amb les obres.