“El mercat és un espai de trobada on la compra ha de ser una experiència”. Aquesta és la reivindicació de Pilar Gomà, membre de la Permanent de Comerç a PIMEC i sòcia directora de GIC, Solucions per al Retail.
Gomà, en una entrevista a Ràdio Comerç, ha manifestat que “sembla que la gent s’hagi adonat de cop i volta que els mercats municipals existim”. Segons aquesta experta en mercats municipals, “en els primers moments de la pandèmia vam assistir a una gran demanda. Part de la clientela que ha descobert els mercats en aquesta etapa s’ha quedat”.
“El consumidor ha descobert que l’oferta del mercat és de molta qualitat i de molta varietat”
Al seu entendre, “hi ha hagut una revalorització dels mercats municipals i del comerç de proximitat. El consumidor ha descobert que l’oferta del mercat és de molta qualitat i de molta varietat”. Així mateix, la membre de la Permanent de Comerç a PIMEC entén que els ciutadans s’han sensibilitzat de la importància de comprar als comerços de proximitat, “no només per un tema de solidaritat, sinó de redescoberta d’una oferta molt professionalitzada, una opció molt còmoda que permet trobar de tot al barri i que, així mateix, hi ha una molt bona atenció”.
Tot i això, la sòcia directora de GIC, Solucions per al Retail adverteix que, “per rellançar els mercats caldrà fer quelcom més enllà de la digitalització”. Malgrat tot, subratlla que “la valoració dels mercats per part dels clients és molt bona i cal continuar amb aquesta línia de servei.
Petició de la Pimec perquè aquest sector sigui vacunat entre els primers
Així mateix, Pilar Gomà explica que “molts dels mercats que gestionem s’han sumat a una petició de la Pimec perquè aquest sector sigui vacunat entre els primers en ser considerat factor de risc i, també, com a comunicadors, tenint en compte el gruix de gent que passen pels mercats i amb qui es manté molt contacte”.
Fuente: radiocomerc.cat