REACTIVACIÓ. La iniciativa, que pretén reactivar l’oferta comercial de La Rambla després de la covid-19 i que tindrà lloc del 4 al 20 de juny, omplirà l’espai amb mig centenar d’activitats lúdiques, gastronòmiques, esportives i musicals.

La segona fase de la campanya ‘Baixa a La Rambla’, organitzada conjuntament per l’Ajuntament de Barcelona i l’associació Amics de la Rambla, s’encetarà el pròxim divendres 4 de juny. La iniciativa vol que els ciutadans de Barcelona es retrobin amb un dels indrets més coneguts de la ciutat i redescobreixen els seus espais inèdits. ‘Baixa a La Rambla’ contempla activitats diàries d’oci per a tota la família de diferents àmbits: exposicions d’art, activitats esportives, ‘showcookings’, rutes guiades per racons històrics, concerts de jazz, lectures poètiques, tallers de floristeria o propostes gastronòmiques. A més, fins al 20 de juny, la campanya també ofereix descomptes i preus especials a diferents espais culturals com el Palau Güell, el MACBA, el Museu Marítim i l’Aquàrium, entre d’altres.

La pandèmia ha generat un descens sense precedents del turisme internacional, amb una gran afectació a Ciutat Vella, especialment a La Rambla. Els comerciants de la zona han viscut una situació econòmica complicada durant el darrer any i amb aquesta iniciativa també es pretén reactivar l’oferta comercial. És per aquest motiu que, coincidint amb l’arribada del bon temps, l’Ajuntament de Barcelona i l’Associació Amics de la Rambla volen animar els barcelonins perquè tornin a apropar-se a La Rambla per gaudir de tot un seguit de propostes culturals, lúdiques i gastronòmiques. Totes les propostes de la campanya Baixa a la Rambla es poden consultar aquí.

La ciutadania i els turistes que vulguin redescobrir una Rambla inèdita ho podran fer de diferents maneres, del 4 al 20 de juny. Els més curiosos podran apuntar-se a les rutes guiades de la mà d’historiadors que explicaran les històries que ha viscut La Rambla durant els més de tres-cents anys d’història; també hi haurà propostes gastronòmiques -des de tapes a La Cuina de la Boqueria o un maridatge de 4 cerveses al mateix mercat amb el conegut xef Alberto Ortiz- i establiments icònics com La Cocteleria Boadas o Los Caracoles, posaran a disposició dels vianants interesants descomptes per gaudir dels seus àpats i còctels.

La música també tindrà un paper destacat en aquesta campanya, a ritme de jazz, blues, flamenc o tango. Baixa a la Rambla ofereix la possibilitat d’aprendre a ballar el singular ball argentí a Artfolk o bé deixar-se emportar per l’art musical andalús al flashmob organitzat al Tablao El Cordobés. El Gran Teatre del Liceu organitza el Liceu Vermut amb Raúl Fernández Refree, un dels noms de referència de la producció i de la guitarra, a la Plaça Reial, que es  convertirà en un escenari original per escoltar un recital que es presenta com una barreja entre cançó d’autor i avantguarda instrumental.

La campanya Baixa a La Rambla també permetrà visitar museus de la ciutat, com el MACBA, el  Museu Marítim i el  Museu de Cera amb preus especials. A més, els alumnes del Grau en Disseny d’ELISAVA exposaran els seus projectes de recuperació dels quioscos emblemàtics de les Rambles. Aquesta exposició es realitza a l’interior dels quioscos de flors en desús, dinamitzant culturalment l’entorn per convertir La Rambla en un punt d’interès pels més curiosos.

L’Ateneu Barcelonès es convertirà en el punt de trobada dels amants de la literatura, reivindicant el llegat de Montserrat Roig de la mà de tres escriptores de generacions diferents: Carme Riera, Najat El Hachimi i Anna Punsoda. També acollirà un taller de lectura poètica en homenatge al poeta Alfons Borrell amb autors de renom com Vicenç Altaió, Lluís Calvo, Antoni Clapés i Joaquim Sala-Sanahuja.

D’altra banda, la iniciativa també oferirà nombroses activitats esportives al CEM Colom. Pels més fanàtics de l’esport, del 4 al 20 de juny el centre esportiu municipal de la Rambla convida als ciutadans i ciutadanes a gaudir de classes multifuncionals com Zumba, Bodi Combat, Crossfit o Global Training. Baixa a La Rambla completarà la seva oferta amb diferents tallers com un showcooking a La Cuina de la Boqueria, un taller de floristeria impartit per Flors Carolina i tallers d’exhibició d’artesans.

L’Ajuntament de Barcelona i Amics de la Rambla han programat totes aquestes activitats seguint els protocols en matèria de covid-19 vigents a Catalunya en aquests moments. D’altra banda, aquesta iniciativa per dinamitzar La Rambla compta amb el patrocini d’empreses com Holaluz, Coca Cola, Damm, BMT i Meytaqui.

Fuente: Ajuntament de Barcelona