Fan un recull dels criteris relatius a l’ús del llenguatge inclusiu en totes les comunicacions internes i externes de les pimes.

En el marc de la setmana de la dona, PIMEC i la Fundació PIMEC han elaborat una Guia per a la comunicació inclusiva, amb l’objectiu que les empreses ajudin a impulsar una societat més justa i igualitària que reconegui la diversitat i la complexitat de les diferents realitats personals, tot trencant prejudicis i estereotips. També han recordat que “les empreses tenen un rol clau en aquest sentit, ja que han d’adoptar mesures i procediments per garantir els mateixos drets i oportunitats laborals a totes les persones treballadores”. Per això, les han encoratjat a aplicar una comunicació inclusiva, ja que així també “aportaran un valor afegit en la gestió de la diversitat de les persones que hi col·laboren i la posicionaran millor en termes qualitatius a través d’una mirada oberta i respectuosa de 360º”.

PIMEC i la Fundació PIMEC recomanen incorporar mesures relatives a l’ús del llenguatge inclusiu en totes les comunicacions internes i externes d’una empresa, així com utilitzar un llenguatge i unes imatges que potenciïn la inclusió, la visibilització i la valoració de la diversitat, tot evitant qüestions que puguin resultar discriminatòries de qualsevol tipus.

Aquesta guia, la qual va alineada amb l’ODS 5 del Pacte Mundial de les Nacions Unides per aconseguir la igualtat de gènere i apoderar totes les dones i nenes, consta d’un seguit de conceptes bàsics, posa paraules a la diversitat, facilita exercicis pràctics i consells, així com recursos i materials de consulta a l’abast de les pimes.

Fuente: PIMEC