El conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent i Ramió, acompanyat pel director general de Comerç, Jordi Torrades i Aladrén i la directora del CCAM, Agnès Russiñol, va presentar a Sant Cugat la propera convocatòria d’ajuts dotada amb 15 milions d’euros per a la transformació digital dels comerços. Els ajuts estan finançats amb Fons Next Generation (NGEU) i seran gestionats directament pel departament d’Empresa i Treball, per mitjà del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM).
El nou instrument se suma als ajuts previstos pel Govern de la Generalitat en el Pla Anual del CCAM de 2022, d’un import global d’11 milions d’euros.
Primera partida, sol·licituds fins a finals de desembre
La convocatòria de la primera partida d’aquests ajuts, dotada amb 7,5 milions d’euros, s’activarà a meitats de novembre i es mantindrà oberta fins el 21 de desembre d’aquest any. Pel que fa a la segona, es preveu l’obertura a principis de l’any 2023, tot i que es podran subvencionar actuacions que s’hagin realitzat al llarg de tot l’any 2022 i també les que es realitzin durant tot l’any vinent.
Pel que fa a la concreció de l’ajut, aquest consistirà en una aportació única per persona beneficiària de fins el 80% de les despeses subvencionables, amb un màxim de 75.000 euros i una inversió mínima de 2.000 euros. Els destinataris de l’actuació són persones autònomes, petites i mitjanes empreses comercials titulars d’un establiment de comerç al detall i les entitats associatives de comerç i associacions de mercats municipals sedentaris i no sedentaris. En l’àmbit de les empreses de comerç, la persona beneficiaria ha de tenir com a mínim un establiment a peu de carrer a Catalunya. I els projectes a subvencionar s’han de dur a terme a través d’empreses especialitzades del sector que puguin acreditar la seva experiència.
Les actuacions subvencionables seran:
- Projectes de noves tecnologies enfocats a la millora de diferents àrees de l’estratègia comercial en línia i de comunicació, del model de negoci i de l’experiència de compra. Aquests projectes, en concret, han d’incidir en objectius com: el coneixement i la fidelització de la clientela, el foment de l’omnicanalitat, la implementació de solucions de ciberseguerat, el desenvolupament d’apps mòbils, o la contractació d’assessorament tecnològic, entre d’altres.
- Accions vinculades a la transformació del punt de venda, que incideixin en: la digitalització de la gestió del comerç; la transformació digital del comerç no sedentari; l’aplicació de noves tecnologies en el punt de venta, l’adquisició de mobiliari tecnològic i eines tecnològiques per a l’establiment físic; l’adopció de solucions per a la interactivitat o la millora de l’eficiència logística, o sistemes per comptar visitants o monitoritzar-los en les diferents àrees de la botiga.
- Accions vinculades a la sostenibilitat i a l’economia circular, enfocades a: la disminució del consum d’envasos i embalatge; l’ús de noves tecnologies per a disminuir els costos i l’impacte mediambiental de la distribució comercial, sobretot en referencia a l’últim quilòmetre, i la instal·lació de sistemes digitalitzats de punts de recollida, o guixetes, dins dels establiments físics en trama urbana consolidada.
En l’àmbit de les entitats i associacions de comerç, seran subvencionables actuacions que incideixin en: la millora de l’atenció i relació i coneixement de les persones consumidores i la seva fidelització mitjançant l’ús de noves tecnologies i tècniques d’analítica avançada; l’impuls de canals digitals; l’impuls de publicitat i comunicació en mitjans o suports digitals; l’ús de mètriques i anàlisis del mercat; l’adopció de solucions de ciberseguretat a nivell associatiu; l’adquisició de mobiliari i eines tecnològiques, o la posada en marxa de programes de formació destinats a millorar l’ús i gestió d’eines tecnològiques en el comerç, màrqueting digital, tècniques de fidelització i explotació i anàlisi de dades vinculats amb la venta online.
Fuente: ccam.gencat.cat